Zeer succesvolle pre visit

Bjorn en ik zijn net terug van een zeer geslaagde pre visit.
Afgelopen week zijn wij samen naar Stamford, CT geweest om daar de omgeving te verkennen en op zoek te gaan naar een huis en scholen voor de jongens.

Maandagochtend vroeg hebben we een huis met slapende jongens en mijn ouders als oppas achtergelaten en zijn we naar schiphol gereden. Helaas vlogen we de heenreis met Delta, niet onze favoriete maatschappij. Gelukkig hebben ze dit nog even bevestigd. De stewardess liet een fles water vallen. Een halve liter over me heen, het liep zo m’n laars in. Ze zei een paar keer sorry en gaf me een stapel tissues. Alsof je daar een broek en soppende schoenen mee droog kunt krijgen. De rest van de vlucht is ze nog een aantal keren langs gelopen, maar niet even gevraagd hoe het ging. Waarschijnlijk vergeten, kan ik haar ook niet kwalijk nemen op die leeftijd. Bij Delta werken ze blijkbaar door tot hun 80e….
Bij de overige crew kon er ook al geen lachje vanaf en de rollende ogen heb ik ook weer gezien toen een steward zich ergerde aan een passagier. Wat een service. Lesje klantvriendelijkheid?….
We vragen ons nog steeds af wat ze hadden gedaan als ik wel kwaad was geworden.
We zijn allang blij dat we de terugreis met KLM vliegen.

Aangekomen op JFK vindt Bjorn het vooral nog heel vreemd dat hij daar met mij staat. Normaal gesproken loopt hij nu met zijn collega’s naar de bagageband. Ga er stiekem vanuit dat hij dit toch wel leuker vindt 😉

We kunnen gelijk de huurauto ophalen en een uur later rijden we al richting Stamford. We besluiten om eerst in te checken in het hotel en dan naar het centrum van Stamford te gaan. Bjorn kent nog een leuk restaurantje daar gaan we eten. Tijdens het eten vallen ons ogen al bijna dicht. Het is ondertussen voor ons al 1 uur ’s nachts. We beseffen gelijk al dat het wel heel relaxed is om deze reis zonder kinderen te doen.

De volgende dag staat Michelle ons om 9 uur op te wachten bij het hotel, wij hebben er alleen al een halve dag opzitten, want waren om 4 uur al wakker….
Michelle begeleidt ons tijdens het hele proces met alle dingen die we moeten regelen. Vandaag staan de huizenbezoeken op het programma. We gaan 7 huizen bekijken. We zien vele mooie huizen en weten aan het einde van de dag nog echt niet wat we moeten kiezen. De volgende morgen hebben we al een mooie top 3 gemaakt.

Op woensdag staat er een tour door de omgeving op het programma. Wij zijn benieuwd wat er allemaal te doen is en welke sportfaciliteiten er zijn. Gelukkig zijn er vele mogelijkheden en het strand ziet er nu in de winter al super leuk uit. Dat gaat wel goed komen. Aan het einde van de dag besluiten we te testen hoe lang Bjorn er tijdens de spits over gaat doen van zijn kantoor naar één van de huizen in de top 3. Dit blijkt toch langer dan gehoopt, hiermee valt deze stad af. ’s avonds hebben we daar wel heerlijk gegeten aan het water.

Donderdag is de dag van de scholen bezoeken. Maar we beginnen de dag opnieuw met een test. We rijden naar het andere huis en vertrekken vanaf daar naar kantoor op het tijdstip dat Bjorn normaal gesproken zou vertrekken. Dit valt beter binnen onze marges.
We bezoeken deze dag nog 2 scholen en krijgen daarmee een goede indruk van de basisscholen in de omgeving.
Aan het einde van de middag bezoeken we nog een huis wat net op de markt is gekomen. Heel erg mooi, maar niet in een omgeving waar we willen gaan wonen. We hebben ondertussen al echt een voorkeur. Samen met Michelle en de makelaar die ons heeft geholpen met het zoeken naar huizen nemen we alles nog even door en komen we er achter dat het huis in Wilton toch echt onze voorkeur heeft. De makelaar gaat voor ons contact opnemen met de verhuurder. Tijdens het eten ’s avonds krijgen we bericht dat het haar gelukt is! Dit hadden we niet zo snel verwacht, super!
De school waar Jevi naar toe moet als we hier wonen hebben we vandaag al bekeken, dus daar kunnen we hem gaan inschrijven zodra het huurcontract getekend is. Maar daarvoor hebben we eerst onze visum nodig.

De vrijdag hadden we openstaan voor eventuele extra huisbezoeken, maar aangezien we zo’n efficiente huizentocht hebben gedaan is dit niet meer nodig. We besluiten (omdat het kan) samen met de trein naar New York te gaan. Binnen 50 minuten staan we midden in NY. Wow dit is wel groot. Het station is toch wel echt de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. We wandelen een tijdje rond, bezoeken nog een Lego store voor de jongens en gaan dan snel ergens zitten voor een koffie, het is namelijk ERRUG koud in NY

We vliegen vrijdagavond weer terug naar Nederland maar krijgen een mail van de boekingsagent dat er een kans bestaat dat onze vlucht geannuleerd gaat worden ivm de sneeuwstorm die ze verwachten. We checken het weerbericht en ze verwachten de sneeuw pas om 5:00 ’s nachts en onze vlucht gaat om 21:40. Toch besluiten we wat eerder naar het vliegveld te gaan. Daar aangekomen worden we aangesproken door een medewerker van KLM, of we met een vlucht eerder naar huis willen gaan. De kans om onze jongens wat eerder te zien grijpen we maar al te graag aan.
Wanneer we net ingestapt zijn sturen we snel een sms naar mijn moeder. Ze is allang blij dat we kunnen vertrekken, maar vindt het stiekem samen met de jongens ook wel een beetje jammer. Ze hadden namelijk bedacht om ons te verrassen op schiphol….
20160130_102232De hele dag aan gewerkt….. ai dat is wel een beetje sneu.

1 thought on “Zeer succesvolle pre visit”